Ongelopelijk!!!

Vrijdagochtend 12 juni 07.00. Zeven teams staan aan de start van één van de langste hardloopestafettes in Nederland, de Maaslandloop. De uitdaging is om op zaterdag tussen 16.00 en 17.00, na een rondje van 362 kilometer, weer te finishen op het Pynas-plein in Maasland. End at niet alleen, maar ook nog voor het goede doel. En dit jaar zijn wij dat, G’NIET!

Natuurlijk kunnen wij niet achterover leunen en toekijken hoe andere mensen zich zo in het zweet werken en hebben daarom familie en vrienden gevraagd om ook een team op te richten. Één team van 15 personen bestaande uit lopers, fietsers, chauffeurs en cateraars stond klaar om deze voor hen onbekende uitdaging aan te gaan.

Om iets over 07.00 vertrok onze eerste hardloper, Sem, de rond van 362 kilometer. In de chaos van de start hadden we niet helemaal scherp hoe we moesten beginnen. De routekaart in de bus was nog niet klaar, de auto’s stonden ingeparkeerd en niet iedereen was klaar om te vertrekken. Uiteindelijk snel het busje in en Sem tegemoet, want die moet eigenlijk na één kilometer alweer wisselen met een nieuwe loper. Na een kilometer of 10 zat het ritme er lekker in en konden we in een lekker flow door.

Twintig kilometer verderop zat het andere team klaar om het over te nemen. De eerste groep doet 20 kilometer en daarna de tweede groep etc. Ook voor hen was het even zoeken en was het uiteindelijk heel fijn dat de fietsers zich uiteindelijk ook aansloten als loper. Zo heb je toch net even wat meer rust en kan je na je kilometer lopen even lekker uitfietsen. Ondertussen nog een kleine wissel van lopers en teams om vervolgens in de avond aan te komen bij v.v. Zundert. Hier stond een lekker catering en een (semi)warme douche op ons te wachten. Helaas bleek er onderweg een probleem. De deur van onze camper was open gezwaaid en er is een tas uitgevallen. Met man en macht hebben we die geprobeerd te zoeken, maar helaas, kwijt… Dit was wel echt heel erg balen, maar ja we moeten door.

Met de beentjes al lekker vol en iet wat geblesseerde lopers gingen we de nacht in. Gelukkig kon Fred (eigenlijk een chauffeur/catering) bijspringen in de loopgroep. De nacht sessies van 40 kilometer zorgde ervoor dat het andere team even 3 uurtjes kon slapen. Gelukkig hadden we een camper mee met een aantal bedden. Niet erg veel slaap, maar toch net een beetje rust meer voordat je weer aan de slag moet. Het wordt pittiger, de beentjes worden pijnlijker en zo in het donker is de motivatie ver te zoeken, maar het team sleept je er door heen. En als dan de zon opkomt en je de omgeving weer wat meer kan waarnemen is dat toch een mooi momentje. Wat kan Nederland toch mooi zijn!

Zo komen we aan bij de laatste kilometers. Het laatste stuk voor Schiedam, Vlaardingen en Maasland is pittig, maar met het einde in zicht staan de glimlachjes nog steeds op het gezicht. Uiteindelijk komt ons paradepaardje Tessa als laatste loper aan in Maasland en finishen we de 360 kilometer in ongeveer 33,5 uur, een stuk sneller dan we hadden gedacht!

Om 16.00 breekt het feest los op het Pynasplein en worden niet alleen wij, maar ook alle andere deelnemende teams onthaalt. Vervolgens worden Tess en Daan het podium opgeroepen om de cheque in ontvangst te nemen. Er wordt opgeschreven: een 9, een 3, een 6, een 2 en een 3. 32.639 euro!!!! Ongelofelijk wat een bedrag is er binnen gehaald. En dat allemaal voor ons goede doel G’NIET. We vinden het bizar dat er zoveel mensen moeite en tijd stoppen in iets voor een ander.

We willen daarom iedereen uit de grond van ons hart bedanken voor dit geweldige evenement en deze geweldige donatie (extra dank voor onze hoofdsponsor Thuisinbouwen). We kunnen hier zeker weten onze droom mee realiseren!! Super dankbaar zijn wij ook voor ons eigen team en de moeite en tijd die zij er in hebben willen stoppen. Dus Kars, Tessa, Fred, Sem, David, Stefan, Jochem, Ruben, Hasso, Marina, GJ, Cesar, Nick en Jurgen enorm bedankt, voor alles!!

Comments are closed.